Kapat
Alışveriş sepetinizde ürün yok.

Teslimat ve İade Koşulları

Teslimat ve İade Koşulları
Cayma Hakkı ve İade Süreç Bilgileri
Cayma hakkı nedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“Kanun”) gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Cayma hakkı Nasıl Kullanılır?
Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedeli ve iade kargo ücretini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin ödemekle yükümlüdür.
Ürün, Satıcı’ya iade edilirken teslimatı sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanın iade açıklama bölümü varsa eğer bu bölüm doldurulmalı ve fatura, Alıcı tarafından imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ne zaman yürürlüğe girdi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünlerde cayma hakkı nasıl kullanılır?
28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünler için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun geçerlidir. Bu kanuna göre, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkı süresi dışında kalan iade talepleri için geçerli süre ise 30 gündür.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?
Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler
Niteliği itibarıyla geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.), basılı ürünler (Kitap, dergi vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler
Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler (Külçe, Ziynet Altın ve Gümüş kategorisindeki tüm ürünler vb.)
Tatil kategorisinden satın alınan otel, yurt içi/yurt dışı turlar, gezi ve uçak bileti gibi ürün ve hizmetler. Bu ürün ve hizmetlerin iptal/iadesi, satıcı acente uygulaması doğrultusunda yapılır.
Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır?
Elektronik ürünlerin "Cayma Hakkı"dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün,orjinal kutusuna zarar verilmemiş olması,faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.
Kurulumu servis tarafından yapılan ürünler için servis haricinde kutunun açılması veya kurulumunun servis haricinde yapılması durumunda iade alınmayacaktır.
Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır.İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir.Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir.Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
Cayma Hakkı dışında kalan 14 ila 6 ay arası iade talepleri için, ürünün teknik servise gitmesi ve servis tarafından iade kararı verilmiş olması gerekir.
Cayma hakkı sürecinde iade kargo ücreti kime aittir?
Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti satıcılara aittir. Alıcılar ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.
Alıcı, ürünü kullansa bile iade edebilir mi?
Ürünün ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkını ortadan kaldırmaz. Satıcı, cayma süresi içinde ürünü alıcıya teslim etmişse alıcı, ürünü ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alıcı cayma hakkını kullanamaz.
Ürüne zarar verilmesi durumunda alıcı cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?
Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsızlaşması alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa, alıcının, ürünün değerini veya değerindeki azalmayı satıcıya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararınızı tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına ilişkin alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir.
Daha detaylı bilgi için
bkz. https://emobilyahome.com.tr/mesafeli-satis-sozlesmesi
Alıcının ürünü iade etmesi için ne kadar süresi bulunmaktadır?
Alıcı, iade talebini ilettikten sonra 3 takvim günü içerisinde iade kargo bilgilerini Hesap bilgilerim sayfasından giriş yapmalıdır. Bu süre içerisinde iade kargo bilgilerinin girilmemesi durumunda 2. Takvim gününde emobilyahome.com tarafından alıcıya ürünü iade etmesi gerektiğine dair bir hatırlatma maili gönderilir. Mail gönderimi ardından 24 saat içeresinde alıcı ürünü iade etmezse ürün emobilyahome.com.tr tarafından sistemden ilettiği talep otomatik olarak iptal olur.
Ürünü teslim alırken nelere dikkat edilmesi gerekir?
İade edilen ürün firmamıza ulaştığı zaman mutlaka kargo paketi kontrol edilir. Kargoda bir hasar tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine zabıt tutturulur. Hasarlı kargolar için Kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.
İade etmek istediğiniz üründe ya da ambalajında herhangi bir hasar olmamalı, aksesuarları tam olarak paketlenmiş olmalı, orijinal faturası ile beraber iade edilmelidir. Ürünün tekrar satılmasını engelleyecek bir özelleştirme yapılmış olması halinde ürünün iadesi kabul edilmez. Teslimat sırasında, ürünün hasarlı ya da yanlış olduğunu fark ederseniz, görevliden temin edeceğiniz tutanak formunu doldurarak ürünü teslim almayıp, iade edebilirsiniz.
İade şartları aşağıdaki gibidir:
İadeler mutlak surette teslimatın yapıldığı kutu veya ambalaj ile birlikte yapılmalıdır.
Tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmez.
İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura ve mümkünse iade sebebini içeren bir yazı göndermeniz gerekmektedir.
İade İşleminde Uygulanacak Prosedür:
- İade Gelen ürün öncelikle tarafımızdan incelenir.
- İade edilen ürün yukarıdaki şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır. Bu işlemin süresi 3-7 iş günüdür.
- İade onaylandığında sistemimizde kayıtlı e-posta adresinize bilgi verilir.
- Bu e-postayı aldığınızda müşteri hizmetleri birimimizi telefon ile arayarak ücret iadesi ile ilgili banka bilgilerinizi teyit etmeniz gereklidir.
- Teyit işlemi gerçekleştiğinde, ödemede kullandığınız yöntemle (kredi kartı tek çekim, kredi kartına taksit veya banka hesabına havale ile) bedel tarafınıza iade edilecektir.
Her türlü soru ve görüşünüz için sitemizin iletişim bölümünü kullanabilir veya [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.
İptal Koşulları
Siparişiniz kargoya verilinceye kadar, telefon veya emaille bize ulaşarak siparişini iptal edebilirsiniz. İptal işlemleri için sitemizin iletişim bölümünü kullanabilir veya [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.
NOT: Ayrıntılı bilgi için lütfen mesafeli satış sözleşmemizi okuyunuz.
Whatsapp
Bizi Arayın
Showroom